Spot reklama naseg bloga

utorak, 6. rujna 2016.

Od hobija do 5.000 eura mjesečno

Kompjuter
Većina blogera u regiji ima druge izvore prihoda [AP]

Živjeti od pisanja na internetu uspjevaju samo rijetki. Napraviti uspješan biznis od toga dešava se još rjeđe. Iako se blog pokreće u samo nekoliko klikova, puno više vremena i truda potrebno je da bi se od njega moglo živjeti, pogotovo u regiji.
Ipak, mlada modna blogerica iz Srbije Zorana Jovanović ponekad, u zavisnosti od reklama, kako je izjavljivala za medije, zaradi čak i do 5.000 eura mjesečno.
Cifru koja je nedostižna većini Balkanca koji svaki dan odlaze na svoje radno mjesto, ako ga imaju, postiže vođenjem bloga na kojem svakodnevno postavlja svoje fotografije, obučena u razne modne kombinacije, često putujući po svijetu.
Iako tvrdi da ima mjeseci kada ne zaradi ništa ili “samo 200 eura”, stručnjaci i blogeri se slažu da je 24-godišnja Zorana napravila uspješan blogerski biznis, koji u svijetu donosi čak i milione, dok se u regiji uglavnom još smatra tek hobijem.

Međutim, čini se da je zarada ove modne blogerke, što se tiče regionalne blogerske zajednice, izuzetak, a ne pravilo.
Dragan Varagić
Dragan Varagić, bloger koji piše o online strategijama i poslovnoj primjeni interneta, smatra da su modni blogovi veoma privlačni za reklamiranje kompanijama koje se bave modom, ljepotom i izgledom, dok druge vrste blogova imaju manju šansu da “privuku pare”.
Tvrdi da on lično od pisanja mjesečno zaradi više od prosječne plate u Srbiji.
“Prethodnih nekoliko godina s vremena na vreme su mi se javljale firme za sponzorisane tekstove. Od pre nekoliko meseci sam se potrudio da redovno imam dovoljno takvih tekstova da zarađujem više od prosečne mesečne plate, upravo da bih pokazao kako je to moguće i u ovim krajevima.”
Pisanje kao ispušni ventil
Prema njegovim riječima, sve se češće dešava da blogeri u regiji prodaju sponzorisane tekstove koji su napisani “zanimljivo i korisno”, od čega mogu zarađivati.
Međutim, tvrdi da je to za sada slučaj samo kod pojedinih blogera, najčešće u zajednici modnih i kulinarskih blogova, kao i kod generalno najpoznatijih blogera.
“Samo nekoliko modnih blogera realno zarađuje, a Zorana je specifična jer je veoma popularna i ima veliku posećenost bloga i vidljivost na društvenim mrežama”, kaže Varagić.
“Ako se blog nalazi u segmentima u kojima se ne može precizno odrediti ciljna grupa, kao što su blogovi o svemu i svačemu ili politički blogovi, verovatnoća za zaradu je veoma mala sve dok blog nema stotine hiljada posetilaca na mesečnom nivou.”
A “svaštarenjem, najviše politikom i nešto manje literaturom” na svom blogu ''Inokosni organ'' bavi se Vojislav Mazzocco, novinar iz Hrvatske, koji se slaže da takvo pisanje ne donosi zaradu.
Vojislav Mazzocco
“Zato su takvi, općeniti, blogovi puno manje utjecajni, pa posljedično i ne donose novac. Blog mi je poslužio da ostanem u formi i da si osiguram druge angažmane. To je moj ispušni ventil liječenog novinara”, ističe Mazzocco, koji više od deset godina živi isključivo od pisanja, najviše u novinama.
“Samo zahvaljujući tome što mi prihodi dolaze od više različitih poslodavaca mogu reći da i dalje živim od pisanja. Naravno, samo manji dio toga došao je zahvaljujući blogu.”
Mazzocco tvrdi da mu je pisanje prvenstveno zabava, a ne izvor zarade.
“Naravno da pogledam statistiku posjeta i bilo mi je drago kada je u jednom trenutku inokosni.organ bio treći najbrže rastući blog na svijetu na wordpress.com, ali to mi nije primarno. Puno mi je važnije da kažem neke stvari za koje mislim da su ispravne, a koje malo tko drugi želi ili zna reći”, zaključuje.
Moda i hrana najisplativiji
Pisanjem bloga isključivo iz svog ličnog zadovoljstva, a ne s ciljem zarade, počela se baviti i jedna od najpoznatijih bh. blogerki Hana Kazazović.
Njen blog Cyber Bosanka, na kojem piše o društvu, ličnom razvoju i preduzetništvu, povremeno joj donosi neke prihode.
“Međutim, to nije ni blizu toga da bih mogla živjeti od bloga, tako da imam stalni posao od kojeg živim”, kaže Kazazović.
Smatra da se blogerski zanat puno više cijeni u svijetu, zbog  puno ozbiljnijeg i profesionalnijeg odnosa prema biznisu, samim tim i prema blogovima koji mogu biti profitabilni.
“Kod nas još uvijek vrlo rijetko od kompanije dobijete odgovor na email, posebno u Bosni i Hercegovini. Dakle, cijeni se više samo zbog toga što ima ko da ga cijeni, odnosno ima više ljudi koji razumiju internet i nove načine komunikacije”, objašnjava Kazazović.
Hana Kazazović
Dodaje da je pisanje o politici i društvu očito posljednje na ljestvici moguće zarade kada su u pitanju blogovi.
“Definitivno postoje oblasti koje su pogodnije za zaradu. Konkretno modna i prehrambena industrija dio svojih sredstava za oglašavanje usmjerava u blogove jer ih čita i njihova ciljna publika”, mišljenja je bh. blogerka.
Međutim, Ana Karadžole, modna blogerica iz Hrvatske, koja ima veliku pratnju na društvenim mrežama, ali i ne toliku zaradu koliku i Zorana Jovanović iz Srbije, tvrdi da od svog bloga Psychocouture ne zarađuje dovoljno da bi od toga živjela.
“Pokrenula sam ga krajem 2009. godine te sam već negdje polovicom 2010. počela dobivati dosta medijske pozornosti, zajedno s ostalim blogericama koje su počele voditi blogove, jer smo bile ‘pionirke’ u tom poslu u Hrvatskoj”, kaže Karadžole.
Smatra da je biti modna blogerka mnogo “isplativije vani”, gdje se dobijaju pozivi na najveće svjetske sedmice mode, plaćen put, smještaj u hotelima, sponzorska odjeća…
Popularni na društvenim mrežama
“Mi smo još uvijek premala zemlja za takvo što. Svaka čast Zorani na tome jer je uspjela postići ono što su uspjeli poznati blogeri vani, a to je živjeti od bloga i pretvoriti ga u posao”, ističe, ali dodaje da je ona izuzetak što se tiče regije.
Ana Karadžole
“Kod nas kompanije još uvijek ne shvaćaju da se više isplati uložiti u "objektivnu reklamu" putem blogera koje čita veći broj ljudi nego što, na primjer, neki modni časopisi imaju tiraž.”
Međutim, iako ne mogu živjeti isključivo od pisanja, svi naši sugovornici preko bloga indirektno zarađuju, angažmanom za neke druge poslove.
“Već godinama je uobičajeno da najveći broj blogova koji su isplativi tu isplativost duguju posredno - demonstriranjem znanja i veština blogera koje kasnije angažuju kompanije za različite poslove”, kaže Varagić.
Dodaje da su tu veliku ulogu odigrale i društvene mreže na kojima kvalitetni blogeri dolaze do izražaja i dobijaju veliku pratnju.
A kvalitetan i uspješan blog, prema njegovim riječima, dolazi sa povjerenjem čitalaca u postove koji moraju biti jedinstveni i zanimljivi. 
“Još ako blog posmatrate kao posao sa minimum osam sati radnog vremena, rezultati ne mogu izostati”, zaključuje Varagić.
Većina blogera u regiji ipak osam sati dnevno za sada mora provesti na svom radnom mjestu, a pisanjem se baviti u slobodno vrijeme.
“Zarađivati samo bloganjem - smatram da je na Balkanu to još daleka budućnost ili čak utopija”, zaključuje modna blogerica Ana Karadžole, čiji postovi, iako imaju najveću šansu za zaradu, za sada ostaju samo hobi.   
Piše: Nermin Redzic


Nema komentara:

Objavi komentar

Budite prvi koji ce ostavit komentar...